روش های تبلیغات اینترنتی برای رسیدن به فروشی فوق العاده

روش های تبلیغات اینترنتی

قبل از این که در مورد خود روش های تبلیغات اینترنتی صحبت کنم می خوام مواردی را که اهمیت بسیار بالاتری از خود موضوع روشهای تبلیغات اینترنتی داره براتون کمی توضیح بدم.

سعی کردم مطلبی ساده و بدون اصطلاحات عجیب و غریب باشه.

تبلیغات یا کمپین تبلیغاتی/ روشهای تبلیغات اینترنتی حرفه ای یا غیر حرفه ای

” مرگ یا زندگی مسئله این است. ” قبل از هر چیزی باید به اندازه ای اطلاعات در رابطه با روشهای تبلیغات اینترنتی داشته باشیم تا بتونیم تفاوت بین تبلیغات و کمپین تبلیغاتی / تبلیغات حرفه ای و غیر حرفه ای رو بدونیم.

چرا میگن کمپین تبلیغاتی :

بیشتر افراد توی کسب و کار هایی که راه اندازی می کنن برای وارد کردن کاربران بیشتر به وب سایت از تبلیغات استفاده می کنن. اما آیا واقعا دارن با برنامه ای کامل و طولانی مدت این تبلیغات های اینترنتی را انجام میدن. یا فقط دارن صفحه محصول خودشان را عین بازاری های قدیم و آگهی های توی دیوار تبلیغ می کنن.

امیدوارم توانسته باشید درک کنید که چه موضوعی را بازگو می کنم.

این که شما بدون هدف و بدون برنامه ارزیابی نتایج تبلیغات، وارد اجرای هر کدام از روشهای تبلیغات اینترنتی بشین ، تبلیغات آماتور یا غیر حرفه ای گفته میشه. اجرای روشهای تبلیغات اینترنتی که نمیشه روی اون ها نام کمپین گذاشت.

کمپین تبلیغاتی شامل انجام کار های زیر است :

تعیین هدف، با اجرای این تبلیغات باید یکی از مشخصه های کسب و کار شما رشد کنه و از نقطه فعلی به نقطه مطلوب برسی. منظور از تعیین هدف شناسایی مشخصه، نقطه فعلی و نقطه هدف مطلوب است.

با توجه به هدف تعیین شده طراحی تکی یا سری تبلیغات هایی که در یک بازه زمانی به کاربران نمایش داده خواهد شد باید اجرا شود.

ایجاد بستر و میکانیزمی برای بازبینی نتایج اجرای هر بخش از تبلیغات و تحلیل و بررسی آن برای بهبود در هر بازه زمانی.

بررسی نتیجه کلی اجرای کمپین بعد از اجرا و اتمام آن.

ثبت بازخوردهای کاربران و بایگانی آن برای اجرای کمپین های تبلیغاتی بعدی.

حالا میشه با این موارد نام روش های تبلیغات اینترنتی خودتان را کمپین تبلیغاتی بذارید.

گام اول در اجرای روشهای تبلیغات اینترنتی

این که کجا تبلیغ کنید اولین قدم و سخت ترین انتخاب شما خواهد بود

روشهای تبلیغات اینترنتی

روشهای تبلیغات اینترنتی

در روش های تبلیغات اینترنتی این که شما کجا میخواهید تبلیغ کنید و در چه نوع ابزاری ، یکی از مهمترین مراحل این کار است.

قبل از این که توضیح بدم چطور این کار را انجام دهید باید بگم که، چه جاهایی برای اجرای تبلیغات شما وجود دارد یا بقول معروف روشهای تبلیغات اینترنتی چیست؟

آگهی های اینترنتی

آگهی دادن در وب سایت های درج آگهی مثله http://ehtyajat.ir/ یا شیپور و دیوار و  وبسایت های دیگر.

این نوع ثبت آگهی نوی روش های تبلیغات اینترنتی محسوب میشه اما به نظر من برای کسب و کار هایی که ارتباط مستقیم با شعور کاربر دارند میتونه بدترین مکان برای تبلیغات کسب و کارتان باشه. یا اصلا میشه گفت بدرد نخور برای کسب و کار اینترنتی.

بیشتر برای افرادی که عرضه مستقیم کالا دارند و هیچ ابزار مجازی برای جذب مشتری ندارند بهترین گزینه هست

مثله : فروش فرش ، فروش لوازم خانگی در شهر خود و … .

تبلیغات بنری یا متنی مستقیم در وب سایت ها

داریم به تبلیغات واقعی نزدیک میشیم.

این روش تبلیغاتی به تبلیغات هایی گفته میشه که به صورت بنر یا متن در وب سایت ها نمایش داده می شوند.

این نوع تبلیغات بدون در نظر گرفتن محتوای وب سایت همیشه نمایش داده می شود.

برای تبلیغات به این روش می توانید از وب سایت های آژانس تبلیغاتی شروع کنید یا مستقیما به مدیریت وب سایت مد نظرتان پیغام دهید تا تبلیغات شما را نمایش دهند.

صباویژن آژانس تبلیغاتی طرف قرارداد ما برای تبلیغات مشتریانمان بهترین گزینه هست.

روش تبلیغات اینترنتی همسان

در ویرگول مطلبی با عنوان ” ترند جدید تبلیغات اینترنتی در ایران که همه را جذب کرده ” نوشتم و می تونید اطلاعات بیشتری از روشهای تبلیغات اینترنتی همسان به دست بیارید.

این روش بهترین گزینه برای کسب و کار های اینترنتی هست تا تبلیغات بسیار هوشمندانه ای داشته باشند.

تبلیغات در موبایل ( اپلیکشن های موبایل )

احتمالا شما هم با این مورد مواجه شده اید : زمانی که با یک نرم افزار در موبایل کار می کنید صفحه ای باز می شود و یک پیشنهاد (تبلیغات) برای شما نمایش داده می شود.

برای شروع تبلیغات موبایلی در ایران میتوانید از عدد – شبکه هوشمند تبلیغات درون برنامه ای شروع کنید.

از روشهای تبلیغات اینترنتی در موبایل های هوشمند، روشی به نام push notification  نیز وجود دارد. که بیشتر برای تبلیغات اپلیکیشن موبایل مفید است و جواب میده.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

تلگرام، (البته شبکه اجتماعی نیست ) اما بخوبی بازار بزرگی از کاربران در آن وجود دارد.

اینستاگرام، بزرگترین رسانه تبلیغاتی که اگر واقعا در جای خودش و به موقع ازش استفاده کنید تاثیرگذار خواهد بود.

توییتر و فیسبوک، از موارد دیگری هستن که میتونیم ازش استفاده کنید.

انتخاب شبکه های اجتماعی برای بستر تبلیغات یکی از پر ریسک ترین انتخاب های شما خواهد بود اگر بدون اطلاعات وارد این کار شوید.

تبلیغات موتور های جستجو

یا سئو یا تبلیغات یا هر دو.

گزینه مناسبی برای تبلیغات هست اما پر هزینه و  در عین حال کار امد خواهد بود اگر بدرستی ازش بتونین استفاده کنین.

کمی نیاز به دانش فنی داره و گوگل ادوردز برای شروع میتونه گزینه خوبی باشه.( تحریم شکن هم لازم داره )

خب به نظرم چیزی از روشهای تبلیغات اینترنتی کم نذاشتم. اما این که فقط بتواند تبلیغات بکنین می تونه فروش شما رو بالا ببره یک سوال مهم هست ؟

چطور یکی از بهترین روش های تبلیغات اینترنتی را انتخاب کنید

روشهای تبلیغات اینترنتی

روشهای تبلیغات اینترنتی

انتخاب هر یک از این روش های تبلیغات اینترنتی به کاربر هدف شما بستگی دارد.

فهمیدن این که مشتری هدف شما چطور آدمی هست در انتخاب این روش ها به شما کمک خواهد کرد.

  • آیا برای رفع نیاز هاش توی موتور های جستجو میگرده؟
  • بیشتر با اپ های موبایل حال میکنه و بلده چطور باهاشون کار کنه؟
  • توی سایت های دیگه میچرخه و با خوندن مطالب می خواهد به نتیجه برسه؟

تبلیغات همسان یکی از برترین تبلیغاتی هست که برای وب سایت های اینترنتی میتونه همیشه از انتخاب های خوبشان برای تبلیغات محسوب بشه.

پس میمونه روش های دیگر که براتون توضیح بدم تا بدانید چرا نباید از این روش ها برای روش تبلیغاتی همیشگی خودتان انتخاب کنید .

تبلیغات در اپلیکیشن های موبایل :

این یادت باشه همه کاربران موبایل بلد نیستن از اینترنت و وب سایت ها استفاده بکنن.

اگه لینک میدی به وب سایت، انتظار نداشته باش، کاربران بدونن باید چیکار بکنن. باید یاد بگیره با وب سایت چطوری کار می کنن.

اگر محصول یک اپ موبایل هست بهترین روش برای تبلیغش همین روش هست.

تبلیغات در شبکه های اجتماعیی

اینستاگرام : همه کاربران اینستاگرام برای تفریح توی این شبکه عضو میشن پس اگه تبلیغاتت سرگرمشون نکنه و محصول یا هدفت نتونه بهشون این سرگرمی را بده نباید سراغش بری.

این مطلب در ویرگول می تونه خیلی بهت کمک کنه :   مشاهده پست.

تبلیغات بنری در وب سایت ها:

اگه بودجه خوبی داری از این روش فقط برای برند سازی استفاده کن.

واقعا باید برای این نوع تبلیغات برنامه و کمپین داشته باشی و برنامه طولانی مدت براش بریزی.

مهمترین عوامل موثر در بهبود نتایج روش های تبلیغات اینترنتی

روش های تبلیغات اینترنتی

روش های تبلیغات اینترنتی

هر کدام از مواردی که توضیح می دهم میتونه نسبت به هدف / محصول و نوع کسب و کار شما متفاوت عمل کنه و باید کمی روش فکر کنید.

اما سعی کردم بیشتر موارد  موثر در روش های تبلیغات اینترنتی را برای شما بگویم.

مستقیم به صفحه محصول لینک ندهید

توی کسب و کار های اینترنتی این که محصولی را بزور به مشتری بفروشی از بزرگترین اشتباهاتی هست که صاحبان این نوع کسب و کار ها انجام می دهند.

لندینگ پیج برای دریافت ایمیل یا اطلاعات کاربران  ایجاد کنی و سعی کنید در قدم اول واقعا مشکلش را رایگان حل کنید. اگر بتونید حس اعتماد و کمک خودتان را به کاربر ثابت کنید این کاربر به مشتری شما تبدیل خواهد شد.

از روش های تست A/B برای بهبود میزان کلیک و کانورت استفاده کنید

  • تست A/B چیه ؟
    • ابزار هایی هستند که می تونید صفحات خودتان را برای کاربران تقسیم کنید و برای هر کاربری صفحه ای خاص نمایش دهید تا در نهایت بتونین متن های حذابتر و صفحات لندیگ با نرخ تبدیل بالا ایجاد کنید.
  • کانورت یا نرخ تبدیل چیه ؟
    • این که کاربری که وارد وب سایت شما میشه و شما با دادن اعتماد به کاربرتان این کاربر تبدیل به مشتری میشه چند درصد هست. تعداد کلیک تبلیغات شما بالا باشد اما کاربرانی که علاقه ای به مطلب نوشته شده در لندینگ پیج بیشتر باشد نرخ تبدیل شما کم است. و دارین پولتونو بیرون می ریزید.
  • لندینگ پیج چیه ؟
    • صفحه ای خاص با هدف خاص (  تبدیل کاربر به مشتری )  که اطلاعاتی در رابطه با محصول شما ارائه می کند و مشکلی کوچک از کاربر را به رایگان حل می کند.

اما این که فقط بتونید تبلیغات بکنین می تونه فروش شما رو بالا ببره یک سوال مهم هست ؟

اگر به نظرتان سوال مهمی هست کامنت کنید و روش تبلیغاتی و نوع کسب و کارتان را توضیح دهید تا مشکل شما را برایتان توضیح دهم.

منبع مقاله : سایت سپناوب راه اندازی و مشاوره کسب و کار اینترنتی 

نظر

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه