یک فروشگاه تک محصوله، همانطور که از نام آن پیداست، یک سایت تجارت الکترونیکی است که حول یک محصول واحد ساخته شده است.
مخترعان و کارآفرینان وب سایت های تک محصولی را ایجاد می کنند تا آنچه را که می فروشند بدون نیاز به مدیریت چندین محصول به نمایش بگذارند.
به این ترتیب، آنها میتوانند به جای تلاش برای فروش چندین محصول و مدیریت یک وبسایت تجارت الکترونیک عظیم با یک تیم کوچک، بر تولید یک محصول شگفتانگیز تمرکز کنند.
هر نوع محصولی می تواند در یک فروشگاه محصول به خوبی کار کند. با این حال، برای شروع باید چند دستورالعمل را دنبال کنید.
محصول شما باید بهتر از جایگزین ها باشد. اگر فقط یک چیز را ارائه می دهید، باید از رقبای شما پیشی بگیرد - برند شما تنوع نمی فروشد، بنابراین باید کیفیت را بفروشد.
چیزی با حاشیه های سالم را هدف بگیرید. آن محصول واحد باید بتواند تجارت شما را حفظ کند، بنابراین شما چیزی با حاشیه کم نمی خواهید (تصور کنید فقط خودکارهای سیاه بفروشید یا فقط گیره های رنگارنگ بفروشید).
چیزی منحصر به فرد ایجاد کنید. اگر بتوانید محصولی منحصربهفرد ایجاد کنید، همانطور که کروکس با کفشهای خود انجام داد، خندق بین محصول واحد خود و کپیها را باز میکنید. این مزیت رقابتی شما را نیز افزایش می دهد.
اکنون که می دانید فروشگاه تک محصولی چیست، باید تصمیم بگیرید که آیا ساخت آن برای شما بهترین است یا خیر.
ما برخی مزایا، معایب و مقایسهها را گردآوری کردهایم تا به شما در تصمیمگیری کمک کنیم.
فروش یک محصول مزایای زیادی دارد. در اینجا مواردی وجود دارد که ممکن است به شما مربوط باشد:
اگر فروشگاه آنلاینی میخواهید که مدیریت و بازاریابی آن آسان باشد، فروشگاه تک محصولی بهترین گزینه است.
فروشگاه های یک محصول برای همه مناسب نیستند. در اینجا برخی از معایب وجود دارد که اگر هنوز کمی روی حصار هستید باید به خاطر داشته باشید:
شما به سادگی باید فروشگاه خود را برنامه ریزی کنید، آن را به سرعت با یک سازنده کشیدن و رها کردن بسازید و سپس بازاریابی را شروع کنید.
شما نمی توانید بدون محصول خود یک فروشگاه یک محصول بسازید، بنابراین ابتدا باید بفهمید که می خواهید چه چیزی بفروشید. برای انجام این کار، باید مخاطبان هدف خود را پیدا کنید و تحقیقات محصول خود را انجام دهید.
مخاطب هدف خود را پیدا کنید
ساده ترین راه برای تعیین این موضوع این است که یک ایده کلی از مخاطبان هدف خود داشته باشید.
به عنوان مثال، اگر مخاطب هدف شما مادران شاغل هستند، ممکن است بخواهید چیزی را که مربوط به بچه ها، بهره وری یا آرامش است بفروشید.
اگر مخاطبان هدف شما مردان علاقهمند به عطر و ادکلن هستند، بهتر است به سراغ فروش انواع عطر مردانه بروید.
هدف شما این است که به یاد ماندنی و قابل ارتباط باشید و این کار را با برندسازی انجام می دهید.
شما فقط یک محصول دارید، بنابراین باید مردم را وادار کنید که محصول شما را با نام شرکت شما مرتبط کنند و شما را به یاد آورند.
استراتژی برندسازی شما باید حول مشتریان ایده آل شما بچرخد زیرا می خواهید توجه آنها را جلب کنید و آنها را به خرید وادار کنید.
هنگامی که با تمام وظایف باطن سروکار داشتید، زمان طراحی و ساخت فروشگاهی است که بازدیدکنندگان و مشتریان شما خواهند دید.
برای اینکار هم می توانید از خدمات طراحی سایت دارکوب استفاده کنید و هم می توانید از میان قالب های فروشگاهی وردپرس دارکوب یکی را انتخاب کنید. (طبیعتا روش دوم ارزان تر است.)
تبریک میگم شما صفحه محصول واحد خود را راه اندازی کرده اید. اکنون می توانید به استراتژی بازاریابی تک محصولی خود روی آورید.
با بازاریابی رسانه های اجتماعی شروع کنید. پروفایل های تجاری را در پلتفرم های انتخابی خود ایجاد کنید، محتوای ارگانیک طراحی کنید و تبلیغات خود را قرار دهید.
اطمینان حاصل کنید که کپی تبلیغ و عکس یا ویدیوی شما هر دو قانع کننده هستند، بنابراین مخاطبان شما فقط بدون فکر کردن از جلوی تبلیغ شما عبور نکنند.
همچنین به هیچ وجه از سئو غافل نشوید. در فروشگاه هایی با یک محصول، سئو می تواند جادو کند و فروشی فراتر از انتظار برایتان به ارمغان بیاورد. چنانچه راجع به خدمات سئو اطلاعاتی ندارید، می توانید با کارشناسان مجموعه دارکوب تماس بگیرید.
یک دیدگاه اضافه کنید